Skip to content Skip to footer

Naszą misją jest zmotywowanie wszystkich interesariuszy rynku podróży typu incentive do podjęcia działań i określenia swojej roli w procesie świadomego projektowania zrównoważonych programów wyjazdów incentive. Jako członkowie stowarzyszenia, organizatorzy wyjazdów incentive i dostawcy usług łączymy wysiłki, edukujemy i inspirujemy. Organizujemy wydarzenia edukacyjne i warsztaty z obszaru odpowiedzialnej turystyki, które kierujemy do całej branży.

Nasze inicjatywy w 2020 roku doceniło SITE GLOBAL, które co roku organizuje konkurs SITE CHAPTER EXCELLENCE  AWARDS w różnych kategoriach. Stowarzyszenie Site Polska jako jedyne otrzymało nagrodę w kategorii EXCELLENCE IN SUSTAINABLITY. To ogromne wyróżnienie, a jednocześnie zobowiązanie do kontynuacji podjętych inicjatyw.

W 2021 roku nasze stowarzyszenie uzyskało CERTYFIKAT SUSTAINABILITY.

Nasze zobowiązanie

Zdefiniowanie głównych wyzwań, jakie stoją przed organizatorami wyjazdów incentive w obszarze zrównoważonej turystyki.
Podniesienie świadomości wpływu turystyki na środowisko, na lokalne społeczności, na gospodarkę w Polsce i w odwiedzanych krajach na świecie.
Stworzenie platformy do dialogu branżowego pomiędzy polskimi agencjami incentive, liniami lotniczymi, hotelami, lokalnymi DMC, przedstawicielami zagranicznych destynacji oraz Zleceniodawcami dla rozmów o zrównoważonej turystyce.
Określenie i publikację dobrych praktyk w tworzeniu zrównoważonego produktu turystycznego w Polsce i na świecie.
Dzielenie się inspiracjami do wdrażania zasad odpowiedzialnego podróżowania przez turystów indywidualnych w Polsce i za granicą.
Zaproszenie dla organizacji i firm do współtworzenia silnego, wartościowego polskiego rynku turystyki motywacyjnej.

Dlaczego to jest dla nas ważne?

Icon

Wpływ turystyki na środowisko

W 1950 r. odnotowano 25 milionów międzynarodowych podróży turystycznych, w 1970 r. było to już 166 milionów, a 20 lat później, w 1990 r. wzrosła aż do 435 milionów. W latach 1990-2018 liczba osiągnęła 1,442 miliarda. Do 2030 r. prognozuje się 1,8 mld przyjazdów turystycznych. Każda podróż pozostawia po sobie ślad. Negatywny wpływ turystyki na środowisko jest wyraźny. Jest to wyczerpywanie się lokalnych zasobów naturalnych, nadmierna konsumpcja tych zasobów, zanieczyszczenia i odpady, zmiany w gospodarce wodnej, utrata naturalnych siedlisk i większa presja na zagrożone gatunki flory i fauny. Skutki te mogą stopniowo niszczyć zasoby środowiskowe, od których również zależy sama turystyka.
Icon

Wpływ turystyki na klimat

Turystyka przyczynia się do ponad 5% globalnej emisji gazów cieplarnianych, z czego 90% przypada na transport. Oczekuje się, że do 2030 roku emisja CO2 z turystyki wzrośnie o 25% w porównaniu do 2016 roku, z 1597 milionów ton do 1 998 milionów ton.
Icon

Turystyka a społeczeństwo

Turystyka może być korzystna dla lokalnej społeczności ponieważ tworzy miejsca pracy oraz zachętę do zachowania historii, kultury, dbania o miejsca dziedzictwa lokalnego i zwyczajów. Pobudza również u odwiedzających zainteresowanie lokalnym rzemiosłem, tradycyjnymi zajęciami, pieśniami, tańcem i legendami. Turystyka uczy tolerancji, zrozumienia dla innych kultur i zwyczajów. Ważne jest, aby umiejętnie te zasoby wykorzystywać, dbać o balans pomiędzy autentycznością i komercją. Zjawisko overtourismu i jego negatywnych skutków pokazuje też, że warto limitować liczbę przyjazdów w celu ograniczenia tych skutków dla wszystkich mieszkańców danego miejsca.
Our message, Your choice